سایت فعال می باشد : آخرین بروزرسانی 1403/01/13

در صورت بروز مشکل در پرداخت لطفا از طریق ایمیل، واتساپ و تلگرام
(09352474836) با ما در ارتباط باشید

راه های ارتباطی : به ترتیب اولویت

نکات مهم در طراحی فایل‌ های چاپی

اولین قدم در ایجاد یک پروژه چاپی طراحی فایل آن در کامپیوتر است. این فایل معمولا به وسیله نرم ‌افزارهای رایجی مانند فتوشاپ طراحی و پس از آن جهت چاپ مورد استفاده قرار می گیرد. پیش از آغاز طراحی باید نوع کاربرد فایل مورد نظر و همچنین نوع چاپ را تعیین کرده باشیم.
برای انجام چاپ افست با بهترین کیفیت و کسب مطلوب‌ ترین نتیجه، باید در مرحله طراحی فایل، قوانین مربوط به چاپ افست را رعایت کرده باشیم. علاوه بر اینکه قوانین کلی که در چاپ افست مطرح هستند بلکه برای هر محصول قوانینی به طور جداگانه نیز باید اعمال شوند.
فایل‌های چاپی معمولا با توجه به نوع کاربرد خود توسط طراحان حرفه ‌ای تولید می شوند. اما گاها مواردی نیز وجود دارد که با استفاده از قالب ‌های از پیش آماده شده و دانش کمتری از فتوشاپ هم می توان نتیجه مطلوبی را کسب کرد.
به عنوان مثال طراحی پوسترها و بروشورها حرفه‌ای و انواع جعبه باید توسط طراح حرفه ای انجام شود. اما طراحی فاکتورها، سربرگ‌ها و مواردی که از قالب‌های آماده برخوردارند می توان با جایگذاری لوگو و محتوا انجام شود.

قوانین کلی طراحی فایل‌های چاپ افست:

برای کسب مطلوب‌ترین نتیجه ممکن بهتر است ضمن طراحی محصول خود موارد زیر را در نظر داشته باشید.

با توجه به نوع چاپ که از نوع افست می باشد باید فرمت تصاویر خود را CMYK در نظر بگیرید. پیشنهاد می شود مقاله عبارت های مهم كه هر طراح بايد بداند و تاثیر رنگ ها در طراحی و محیط زندگی را مطالعه بفرمایید.

در نظر داشته باشید کاغذ پس از چاپ بایستی برش بخورد، پس در طراحی خود همیشه متون و تصاویر با اهمیت را از لبه‌های کار حداقل چند میلیمتر فاصله دهید. این فاصله به معنای ایجاد حاشیه سفید دور کار نیست بلکه بایستی زمینه را تا انتهای لبه ها امتداد داده و فقط محتوای با اهمیت را از لبه ها فاصله بدهید.

پیش از طراحی حتما سایز کارتان را با سایزهای استاندارد کاغذ هماهنگ کنید تا کمترین پرتی را در مصرف کاغذ داشته باشید. سایزهای استاندارد را بیابید و بر طبق آن طراحی انجام دهید.

رزولوشن تصویر خود را کمتر از ۳۰۰ قرار ندهید.

توجه کنید که نوشته‌های مشکی فقط در رنگ مشکی قابل دیدن باشند.

رنگ مشکی را روی درصدهای C=۸۰ ، M=۶۰ ، Y=۳۰ و K=۱۰۰ تنظیم کنید.

با توجه به اینکه معمولا رنگ هایی که در مانیتور دیده می شوند با رنگ هایی که در نتیجه چاپ دیده می شوند تفاوت دارند باید برای تنظیم رنگ ها از مقادیر از پیش تعیین شده در جدول راهنمای رنگ ها استفاده کنید.

فایل نهایی را به صورت jpg یا pdf ذخیره کنید. فایل برای چاپ بایستی با بالاترین کیفیت ممکن ذخیره شود.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر مقاله سربرگ یا letterhead را هم بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *