سایت فعال می باشد : آخرین بروزرسانی 1403/05/27

کاربر گرامی در صورت بروز مشکل در مراحل پرداخت سایت، از طریق تلگرام یا واتساپ اقدام به ثبت سفارش نمایید.

در صورت بروز مشکل در پرداخت لطفا از طریق ایمیل، واتساپ و تلگرام
(09352474836) با ما در ارتباط باشید

راه های ارتباطی : به ترتیب اولویت

8 مهارت که گرافیست متخصص انجام می هد

یک طرح گرافیکی هوشمند و خلاق برای یک برند یا محصول ، به جذب بیشتر مشتریان منجر می شود که نتیجه آن افزایش فروش را رقم می زند. به همین سبب امروزه صاحبان محصولات و صنایع متنوع بیشتر به دنبال طراحان گرافیک توانا و ماهر بوده و بیشتر از گذشته متوجه نقش گرافیک در جذب مخاطب هستند.


در دنیای گرافیست ها، گرافیست های تازه کار در جستجوی روشی برای برنده شدن در رقابت سخت با گرافیست های خلاق ، مشهور و مطرح هستند. یک اصل مهم در این حرفه اعتماد و تکیه به دانش و مهارت های موجود خود و یادگیری و تمرین تکنیک ها و مهارت های جدید می باشد. یک طراح گرافیک موفق همیشه چند قدم جلوتر از سایر گرافیست های تازه کار و مبتدی است و به دنبال ایجاد ثبات در آینده شغلی خود می باشد.

گسترش دانش در رابطه با کسب و کارها
یک طراح گرافیک با صاحبان سازمان و برند ها ارتباطی مداوم خواهد داشت ،طراح نیاز است به نگرانی های آنها در رابطه با نتیجه حاصل از طرح های خود اطمینان داده و سلیقه آنها را بشناسد. برای گسترش این توانایی می بایست اطلاعاتی در حوزه روش های مدیریت منابع مالی و بازاریابی کسب کنید. با این اطلاعات می توانید سرمایه گذاری کارفرما را در زمینه طراحی گرافیک، نحوه طراحی کارهای تبلیغاتی و… را توجیه کنید و مزایای طرح های خود را تشریح کنید.

خلاقیت خود را افزایش دهید
یک طراح گرافیک موفق دارای فکری بسیار خلاق بوده و می تواند ایده های منحصر به فرد و خوبی ارائه کند. بهترین راه برای افزایش توانایی در ایجاد طرح های جذاب و هیجان انگیز، افزایش خلاقیت و مهارت در این زمینه است. توجه داشته باشید همیشه دفترچه طراحی خود را به همراه داشته باشید و تمام ایده ها را در آن ترسیم کنید. وقتی ذهن درگیر روند طراحی می شود پروسه تولید پیش طرح ها به جریان افتاده و در نتیجه به طرحی قابل ارائه به کارفرما منجر می شود.
دیدن و آنالیز کردن طرح های موفق و خلاقانه و مطالعه در زمینه طراحی موضوعات مختلف گرافیک نیز می تواند برای افزایش مهارت موثر باشد.

روی مهارت های حل مسئله کار کنید
اگرچه داشتن یک برنامه تفصیلی قادر است پروسه طراحی را تسریع و بهبود بخشد اما مانع از بروز مشکلات نخواهد شد. در رویارویی با مشکلات طراحی صبور باشید. پیشنهاد می شود با آرامش فکری به دنبال راه حل باشید. پرخاش کردن و عصبی بودن اعتماد کارفرما به تجربه و توانایی شما را از بین می برد. مهارت های حل مساله بر اساس تجربه و مطالعه به دست می آیند، پیشنهاد می شود از یک طراح با تجربه در زمینه حل مسائل گوناگون که در پروسه طراحی به وجود می آید کمک بگیرید.
پس از مدتی انجام کار عملی و کسب تجربه، این مهارت را به دست می آورید ولی در شروع کار سعی کنید در این زمینه مطالعه نموده و از طراحان با تجربه دیگر کمک بگیرید.

دانش تایپوگرافی (Typography) را فرا گیرید
یکی از اصلی ترین اجزا گرافیک فونت ها هستند و اهمیت این موضوع در سایت ها و لوگوها بیشتر  قابل مشاهده است. به همین دلیل است که انتخاب یک فونت مناسب هنگام طراحی برای جذب مخاطب بسیار مهم است. بیشتر طراحان با تجربه گرافیک بر این موضوع واقفند که تعداد قلم های بسیاری در بازار موجود است اما انتخاب فونتی مناسب طرح و برند آنها را قادر می سازد به نتیجه ایی قابل قبول دست یابند. همانطور که یک انتخاب اشتباه در نوع فونت می تواند همه طرح را خراب کند و روی سایر المان ها اثر منفی بگذارد.
باتوجه به اهمیت داشتن فونت و شناخت روش انتخاب آن، نیاز است در زمینه تایپوگرافی خلاقیت داشته باشید. یک گرافیست باتجربه می تواند از فونت ها به شکلی استفاده کند که تعادل بین خلاقیت و خوانایی به وجود آید. کار با فونت ها و طراحی با آن برای ایجاد یک لوگو جذاب نیز کاربرد دارد .خوب است به لوگو شرکت های بزرگ و مطرحی که طراحان مشهوری داشته اند نگاهی بیاندازید.
سپس، پس از انتخاب فوت در طراحی یک سایت یا یک طرح گرافیکی در نظر داشته باشید که از بازخورد افراد صاحب نظر نیز استفاده کنید چرا  که این کار باعث رشد شما در استفاده از المان های طراحی خواهد شد.

نرم افزارهای لازم را اصولی و دقیق یادبگیرید
امروزه نرم افزارها با قابلیت های مفید و زیادی که دارند کار و پروسه طراحی را برای ما راحت کرده اند به شرطی که توانایی و مهارت استفاده از آنها را از پیش فراگرفته باشیم. این موضوع حائز اهمیت است که مهارت استفاده از ابزارهای دیجیتالی طراحی به افزایش کیفیت و سرعت نتیجه ارائه شده کمک موثری خواهد کرد.
علاوه بر آن زمانی که سایت طراحی می کنید بهتر است با رزولوشن تصاویر ، اصول برنامه نویسی، ابعاد مختلف تصویر در دستگاه های تلفن همراه و رایانه ها آشنا باشید. در این حوزه می توانید از برنامه نویسان وب راهنمایی بگیرید.

رسانه ها و شبکه های اجتماعی
بعضی از طراحان گرافیک به عنوان فریلنسر کار می کنند و به همین دلیل همیشه به دنبال مشتریان جدید هستند. پس اگر به شکل فریلنسر فعالیت می کنید برای گسترش دامنه مشتریان خود قدرت شبکه ها و رسانه های اجتماعی را در نظر داشته باشید. در نظر داشته باشید بیشتر مشتریانی که می خواهید جذب کنید به شکل مرتب از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند به همین علت فعالیت و حضور هدفمند و مداوم در شبکه هایی مانند اینستاگرام، توییتر و فیس بوک برای موفقیت طولانی مدت شما به عنوان یک طراح گرافیک بسیار مهم است.
علاوه بر اینکه شما نیاز به تمرکز بر روی مشتریان خود در شبکه های اجتماعی دارید بلکه به یک  سایت پورتفلیوی جذاب و کاربردی نیز احتیاج دارید. با کمک این سایت، قادر خواهید بود نمونه کارهای خود را به صاحبان مشاغل نشان دهید و خوب است بخش نمونه کارهای خود را با توجه به پروژه های انجام شده مرتب بروزرسانی کنید.
از مزایای دیگر فعالیت در شبکه ها و رسانه های اجتماعی ایجاد ارتباط و شبکه با سایر طراحان گرافیک است. این ارتباط برای انجام پروژه های مشترک، رفع سوالات و دریافت تجربه کاری بسیار حائز اهمیت و مفید است. با عضویت در این شبکه ها می توانید در حوزه های مختلف به روز باشید حتی درباره نحوه عقد قرارداد و ارائه قیمت به کارفرما اطلاعات مفیدی بدست بیاورید.

مهارت های مدیریت پروژه را فرا بگیرید
جذب تعداد زیادی مشتری وفادار باید هدف اصلی شما باشد. تعداد زیاد مشتری به معنای تعداد زیاد کار و مهارت مدیریت پروژه در اینجا اهمیت پیدا می کند. تصور کنید ممکن است برای چندین مشتری به طور همزمان کار کنید، و در ضمن از کمک چندین طراح یا کمک طراح هم استفاده می کنید همچنین امکان دارد مجبور باشید با همه یا چند نفر از این افراد به شکل دورکاری کار را انجام دهید. کار دشواری به نظر می آید ولی خوشبختانه راه حل مدیریت پروژه وجود دارد که باید از آنها استفاده کنید زیرا سازماندهی پروسه طراحی پروژه ها و مدیریت زمان طراحی و تحویل کار برای شما اهمیت دارد و انجام این مهم بدون مدیریت پروژه امکان ندارد.

 درباره طراحی وب اطلاعات کسب کنید
با رشد روزافزون دنیای وب و بازاریابی و تبلیغات فروش دیجیتال، ورود به این زمینه بیش از گذشته برای طراحان وب مهم است. به همین دلیل احتیاج است گرافیست ها دانش بیشتری در این زمینه کسب کرده و مهارت های طراحی سایت و المان های تبلیغاتی را یاد بگیرند.

مهارت ها و مفاهیمی مثل طراحی تجربه کاربری UX و طراحی رابط کاربری UI ، واکنشگرایی نسبت به گوشی های تلفن همراه و تبلت ها، نحوه عملکرد CSSها، جذابیت و کشش بصری، نحوه عملکرد موتورهای جستجو و…
منابع بسیاری برای یادگیری این مفاهیم وجود دارد ولی می توانید در کنار مطالعه این منابع از یک برنامه نویس وب متخصص نیز کمک بگیرید. در پایان لازم است به این نکته اشاره کنیم که دیدن، بررسی و آنالیز کردن طراحی طراحان گرافیک صاحب نام و طراحی های خلاقانه در روند تبدیل شدن به گرافیست خبره و حرفه ایی نقش مهمی دارد.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر مقاله Mockup در اصطلاح به چه معنا است؟ را هم بخوانید.

یک نظر

  • […] می کنیم برای اطلاعات بیشتر مقاله 8 مهارت که گرافیست متخصص انجام می هد را هم […]

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *