قابلیت جدید اینستاگرام برای تولیدکنندگان محتوا
اینستاگرام از آزمایش قابلیتی خبر داده که تولیدکنندگان محتوا میتوانند با آن برای ارائهی برخی از فیلمها، استوریها و لایوهای انحصاری از کاربران خود حق اشتراک دریافت کنند. بر اساس گزارش TechCrunch، اینستاگرام در حال آزمایش قابلیت کسب درآمد با منتخبی از ۱۰ تولیدکنندهی محتوای آمریکایی است که هر کدام میتوانند قیمت حق اشتراک خود را انتخاب کنند. قیمت اشتراک میتواند از ۰٫۹۹ دلار تا ۹۹٫۹۹ دلار در ماه متغیر باشد.
پیشنهاد می کنیم مقاله قابلیت های جدید واتساپ برای کاربران iOS را هم بخوانید.
مدیر عامل اینستاگرام «آدام موسری» دربارهی این قابلیت با انتشار پستی در توییتر خود گفت: «این قابلیت به تولیدکنندگان محتوا اجازه میدهد که از طریق انتشار یک سری مطالب اختصاصی در قالب پست، استوری و یا لایو از فالوورهای خود حق اشتراک دریافت کنند و از این راه به کسب درآمد بپردازند. امیدواریم در ماههای آینده تولیدکنندگان بیشتری را به این تست اضافه کنیم.» این حرکت قطعا با استقبال تولیدکنندگان محتوای محبوب این پلتفرم مواجه خواهد شد که به دنبال راههای جدیدی برای کسب درآمد از فالوورهای خود هستند.
مرحلهی آزمایشی این قابلیت جدید شامل تعداد کمی از تولیدکنندگان محتوا در ایالات متحده آمریکا است، اما میتوانیم انتظار داشته باشیم که در روزهای آینده این روند به تولیدکنندگان محتوای بیشتری در چندین کشور گسترش یابد. نشانههای قابلیت کسب درآمد یا حق اشتراک برای اولین بار در ماه نوامبر (آبان ماه) در قالب گزینههای اشتراک مانند خرید درون برنامهای اینستاگرام ظاهر شد و اکنون کاربران بسیاری از این قابلیت بهره میبرند.
قابلیت حق اشتراک تولیدکنندگان محتوا در اپ اینستاگرام به سازندگان اجازه میدهد استوریها و لایوهای شخصیتری را به فالوورهای خود ارائه دهند. این دسته از محتوای تولیدکنندگان که در قالب استوری یا لایو ارائه میشود با رنگ بنفش به سایر کاربران نشان داده میشود تا آنها را تشخیص دهند. همچنین تولیدکنندگان قادر خواهند بود تا پاسخ به نظرات و دایرکت خود را اولویتبندی کنند. موسری در رابطه با این قابلیت ادامه داد: «اینستاگرام معتقد است که سازندگان محتوا باید روابط خوبی خود با فالوورهای خود داشته باشند. برای این منظور، تیم ما روی روشهایی کار میکند که سازندگان محتوا میتوانند فهرست مشترکان خود را بگیرند و آنها را از اینستاگرام به برنامهها و وبسایتهای شرکتهای دیگر بیاورند».
همچنین باید خاطر نشان کنیم که تولیدکنندگان محتوا قادر خواهند بود تا نرخ اشتراک خود را تعیین کنند و جالب اینجاست که اینستاگرام هیچ درصدی از آن را برای خود برنمیدارد. در همین راستا «اشلی یوکی» یکی از مدیران محصول این شبکهی اجتماعی توضیح میدهد که آنها حداقل تا سال ۲۰۲۳ از درآمد سازندگان سودی را دریافت نخواهد کرد. هر چند بدیهی است که این روند زمانی که این ویژگی به طور گستردهتری عرضه شود، با تغییراتی از سوی این پلتفرم همراه خواهد شد.
علاوه بر موسری، «مارک زاکربرگ» مدیر عامل شرکت مادر اینستاگرام، متا نیز در این رابطه پیامی منتشر کرد و گفت: «این ویژگی جدید به سازندگان محتوا کمک میکند با ارائهی مزایایی مانند دسترسی به لایو و استوریهای انحصاری، درآمد بیشتری کسب کنند. من هیجان زده هستم تا به ساختن ابزارهایی برای سازندگان محتوا ادامه دهم تا آنها با انجام کارهای خلاقانهای کسب درآمد کنند و به زودی این ابزارهای را در دسترس سازندگان بیشتری قرار خواهم داد.»
این شرکت که روند خوب خود را در ارائهی قابلیتهای جدید از سال گذشته حفظ کرده، قصد دارد تا با ارائهی نوآوریهای خود به تعداد کاربرانش بیافزاید. این شبکه اجتماعی پرطرفدار خبر داده که در حال آزمایش امکان نمایش استوریهای به صورت عمودی با گروه کوچکی از کاربران است.
مشاور رسانههای اجتماعی «مت ناوارا» در توضیحات این قابلیت آورده که برخی کاربران مستقر در ترکیه بهروزرسانی جدیدی از اینستاگرام دریافت کردهاند که قابلیت نمایش استوریها به شکل عمودی برای آنها اضافه شده است. این تغییر احتمالا تلاشی برای رقابت با اپلیکیشن محبوب تیکتاک است که در حال حاضر اسکرول عمودی استوریها را در برنامهی خود ارائه میدهد.
در خبری دیگر، «الساندرو پالوزی» افشاگر معروف فناوری اعلام کرده که اینستاگرام در حال کار بر روی قابلیت ویرایش چیدمان پروفایل است که به کاربران اجازه میدهد پستها را به هر ترتیبی که دوست دارند مرتب کنند. بنابراین، به جای حذف یا بایگانی عکسی که دیگر تمایلی به نشان دادن آن ندارید، میتوانید محل قرارگیری آن را عوض کنید.