سایت فعال می باشد : آخرین بروزرسانی 1403/01/13

در صورت بروز مشکل در پرداخت لطفا از طریق ایمیل، واتساپ و تلگرام
(09352474836) با ما در ارتباط باشید

راه های ارتباطی : به ترتیب اولویت

فاکتور های مهم در هزینه طراحی لوگو

لوگو چیست؟

هر لوگو تصویری است که نشان دهنده هویت کسب و کار است. آرم و لوگو بیان کننده ساختار هویت یک برند ، فروشگاه های کوچک و بزرگ، سازمان ، کمپانی، محصول و …. می باشد. لوگو، نماد، علامت تجاری و یا سمبل تفاوتی ندارد هر چه که باشد، به طور کلی اهمیت این موضوع آن است که این تصویر چهره ی برند شما را به مخاطبان خود نشان می دهد. با گسترش کسب و کار ها نیاز امروزه ما برای بیان اعتبار کسب و کار خود به لوگو را بیشتر می کند و اگر تصمیم به بهترین بودن و پیشرفت در کسب وکار خود را مدنظر دارید نیازمند لوگویی تاثیر گذار و شایسته برند خود هستید. پیشنهاد ما این است که برای داشتن یک لوگو جذاب و شناخت مفهوم زیبایی شناسی مقاله جذابیت نسبت طلایی در گرافیک را مطالعه بفرمایید.

چرا کسب کار و شغل شما نیاز به طراحی لوگو دارد ؟

امروزه داشتن یک نماد، لوگو، آرم و نشانه استاندار برای کسب کارهای کوچک یا بزرگ یکی از نیازهای اساسی محسوب می شود. مخاطبین یا کاربران شما در اولین نگاه لوگو شما را می بینند و شما با یک نماد می توانید میزان اعتبار خود را به مخاطبانتان عرضه کنید. استفاده از مفهوم زیبایی شناسی لوگو شما را در ذهن مشتریانتان ثبت می کند. به طور کلی طراحی لوگو تاثیر گذار و اصولی همانند انتخاب نام یک برند اهمیت زیادی دارد. طراحی یک لوگو به شما کمک می کند تا برای کسب کار و فعالیت خود هویت ایجاد کنید و جایگاه مورد اطمینان تر و ویژه تری نسب به رقبای خود داشته باشید. مشتریان شما در روز صدها لوگو مختلف را خواهند دید و یک لوگو خوب با ارسال پیام صحیح و انتقال حس اعتماد موجب می شود تا مشتریان را ترغیب به استفاده از خدمات یا خرید محصول  شما کنند.

طراحی لوگو لوکس یا طراحی لوگو ارزان

هنگامی که شما به یک لوگو نیاز دارید اهمیتی ندارد که کسب و کار شما چقدر بزرگ یا کوچک است. شاید در نظر داشته باشید که هم اکنون از یک لوگو ارزان و آماده استفاده کنید و پس از پیشرفت در کسب و کارتان طراحی لوگو جدید انجام دهید. این تصمیم یک اشتباه بزرگ در جهت پیشرفت یک محصول و برند است بدلیل اینکه مشتریانی که با مرور زمان به دست آوردید شما را با همان لوگو می شناسند و پس از تغییر هویت امکان دارد دیگر شما نشناسند. بهترین تصمیم این است که شما برای طراحی لوگو یکبار هزینه کنید و از هزینه مجدد برای تغییر لوگو اجتناب کنید این اصل مهم باعث می شود علاوه بر اینکه از از دست دادن مشتریان شما جلوگیری می کند منجربه حفظ سرمایه و جلوگیری از ضرر مالی برای کسب و کار شما می شود.

قیمت طراحی لوگو

نحوه قیمت گذاری لوگو بر اساس اصول مختلفی است. هزینه طراحی لوگو  به جنس طراحی لوگو بستگی دارد. همچنین نحوه قیمت گذاری طراحی لوگو تصویری با طراحی لوگو نوشتاری متفاوت است. حتی اگر به شکل جزئی تر بخواهیم  به سبک طراحی لوگو بپردازیم قیمت طراحی لوگو نوشتاری فارسی با دیگر زبان های مانند لوگو انگلیسی متفاوت خواهد بود .
از دیگر فاکتور های مهم در  قیمت طراحی لوگو را زمان مشخص می کند. مفهوم زمان در طراحی لوگو برابر با قدرت در طراحی لوگو است. به طور کلی زمانی که یک طراح لوگو برای طراحی لوگو اختصاص می دهد بسیار مهم است و کیفیت لوگویی که در یک روز طراحی می شود با طراحی لوگویی که در ۱۰ روز طراحی می شود متفاوت است.

 هزینه طراحی لوگو بستگی به سابقه کاری طراح گرافیست دارد به این معنی که برای چه برندهایی طراحی انجام داده است. قدرت طراح لوگو بسیار مهم است یک طراح لوگو علاوه بر نرم افزار های گرافیکی همچنین باید دانش بالایی نسبت به طراحی لوگو داشته باشد که این دانش نیز بر هزینه طراحی لوگو تاثیر گذار خواهد بود.

در هزینه طراحی لوگو نحوه ارائه فرمت های خروجی مهم است این موضوع که طراح گرافیک تصاویر را قابل تغییر و بدون افت کیفیت در اختیار کارفرما خود قرار دهد. در نظر بگیرید تبلیغات برای برند شما ممکن است در اندازه های مختلف طراحی شود مثل یک بیلبورد تبلیغاتی یا کارت ویزیت و… اگر شما فایلی با کیفیت و با فرمت خروجی نرم افزار های گرافیکی در اختیار داشته باشید می توانید از آن در طراحی های دیگری که از برند شما است استفاده کنید.


فاکتور مهم دیگر در قیمت گذاری یک لوگو وابسته به متعلقات لوگو است. شاید این واژه کمی عجیب به نظر برسد ولی لوگو متعلقاتی دارد. برخی از طراحان لوگو همراه با لوگو یک دفترچه دیجیتال به کارفرما خود ارائه می دهند که به آن نیز لوگو بوک می گویند. لوگو بوک قدرت یک لوگو و اصولی بودن آن را نشان می دهد و کاربردهای بسیاری دارد. در لوگو بوک ویژگی های لوگو از جمله مفهوم قرار دارد. از دیگر موارد مهمی که در لوگو بوک قرار می گیرد اندازه لوگو در مقیاس مختلف، کد های رنگی مناسب، اصولی که لوگو بر اساس آن طراحی شده ،نسب لوگو به تصویر و …. است که به شما کمک خواهد کرد که برای تبلیغات خود با استراژی بهتر عمل کنید.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر مقاله 8 مهارت که گرافیست متخصص انجام می هد را هم بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *